Skip Navigation LinksFUBON > Trang chủ > Tuyển dụng

1.THÔNG TIN TUYỂN DỤNG 2021

Job Description:

  1. Ratemaking
    - Support Appointed Actuary to calculate insurance premiums and form the insurance wording for personal insurance products, specially health care insurance.
    This role also requires working with other departments (Underwriting, Planning, Finance…) to understand the market business requirements and carry out ratemaking model in accordance to industry best practice and internal model governance policy.
  2. Technical reserve and Risk & Financial management reports
    - Involves in maintaining and enhancing the actuarial technical reserve models as well as calculate periodically technical reserve, like UPR, IBNR (loss triangle) and catastrophe reserve under the local regulations and international practices.
    This role may also require to participate in other projects such as process improvement and financial reporting/management under the scope of the Finance and Actuary.
  3. Other duties and responsibilities as assigned by the Line manager and Appointed Actuary (if any) and support other members on business tasks

Job Requirement:

1. Bachelor’s degree in actuarial, mathematics and/or statistics' s major.
2. At least 03 actuarial exams passed. (Probability, Financial Mathematics, etc.)
3. Working experience in Insurance companies and/or demonstrated understanding of fundamental actuarial concepts is a plus.
4. Excellent knowledge for Windows Office Excel.
5. Leadership, Good communication and Independently work.

Nơi làm việc: Công ty TNHH Bảo hiểm Fubon (Việt Nam) – Hồ Chí Minh

Trụ sở chính – Tầng 15, Tòa nhà REE Tower, số 9 Đoàn Văn Bơ, Quận 4, TP Hồ Chí Minh

Mô tả công việc:

  •  Thực hiện các kế hoạch kinh doanh để đảm bảo doanh số được giao.
  •  Chăm sóc khách hàng (nói tiếng Hoa) hiện có (80%)
  •  Tìm kiếm khách hàng/ kênh bán hàng mới, bao gồm ngân hàng, hãng xe, công ty vận  chuyển, khách hàng trực tiếp (20%).
  •  Cung cấp thông tin khách hàng cho trợ lý kinh doanh để chuẩn bị báo giá và đơn bảo hiểm.
  •  Gửi báo giá được duyệt bởi phòng thẩm định cho Khách hàng và theo dõi ký kết hợp đồng.
  •  Cung cấp dịch vụ tư vấn, giải thích hoặc làm rõ các nội dung về phạm vi bảo hiểm, điều khoản loại trừ và điều kiện được bảo hiểm.
  •  Theo dõi thu phí bảo hiểm đúng hạn theo quy định.
  •  Theo dõi thời hạn hợp đồng, liên lạc nhắc khách hàng trước khi hợp đồng hết hạn.
  •  Các công việc khác được giao bởi giám đốc/trưởng bộ phận.

Yêu cầu công việc:

  •  Tốt nghiệp THPT trở lên
  •  Tiếng Hoa nghe, nói, đọc, viết tốt
  •  Yêu thích công việc kinh doanh, chịu được áp lực công việc cao
  •  Kỹ năng giao tiếp, thuyết phục khách hàng, chịu khó học hỏi
  •  Kỹ năng vi tính văn phòng (Word, Excel, Powerpoint)
  •  Chưa có kinh nghiệm sẽ được đào tạo

Quyền lợi:

  •  Mức lương: 9 -15 triệu, thưởng Lương 13,14,15.
  •  Môi trường làm việc chuyên nghiệp, tôn trọng và khuyến khích phát triển cá nhân.
  •  Cơ hội tham gia các khóa đào tạo nghiệp vụ trong và ngoài nước.
  •  Cơ hội thăng tiến, phát triển sự nghiệp.
  •  Bảo hiểm sức khỏe, bảo hiểm tai nạn 24/24 cho bản thân và người thân.
  •  Phụ cấp xăng, cơm trưa.
  •  Làm việc 40h/tuần.
  •  Cơ hội tham gia quỹ hưu trí nhân viên của công ty.
  •  Du lịch trong và ngoài nước, tiệc công ty, hoạt động nhóm.

Nơi làm việc: Trụ sở chính – Tầng 15, Tòa nhà REE Tower, số 9 Đoàn Văn Bơ, Quận 4, TP Hồ Chí Minh

Job Descriptions:

  • Under instruction of Accounting Manager, handle below tasks:

1. 1/ Handle issue red invoice:

1.2/ Issue red invoice to customers in HCM.

1.3/ Make output VAT report, using VAT invoices report, announcement to tax authorities and other procedure as regulation.

1.4/ Follow up, statistic VAT payment status to State Treasury. Allocate the deductible input VAT amount. Make yearly finalization report.

1.5/ Follow up the installment debit note.

1.6/ Check VAT output for branches.

 

  • Follow up, manage: receipt voucher, printing invoice paper. Update daily exchange rate.
  • Reconcile the revenue for VAT report and CIT report.
  • Booking premium receipt, follow up temporary account receivable. Follow the deposit from staff related to certificate management.
  • Book the deposit contract, internal transfer, interest, bank charge in other bank. Archive deposit contract, monthly bank statement.
  • Check and collect documents for risk management in Accounting - Finance.
  • Handle the issues related to accounting software.
  • Other jobs: Audit, support other colleagues…assigned tasks by Head of Accounting Dept.

Requirements:

  • Graduated from University or College in relevant fields
  • At least 1 year of experience in Accounting; Experience in the Auditing & Tax Consultancy firm or Non-life insurance is priority
  • Good communication skill, fluency in English, Chinese is a plus
  • Good at MS office skill (Especially: strong in excel skills equivalent to B level and above)
  • Honest, careful and hard – working

Nơi làm việc: Trụ sở chính – Tầng 15, Tòa nhà REE Tower, số 9 Đoàn Văn Bơ, Quận 4, TP Hồ Chí Minh

Job Descriptions:

  • Receive risk survey requests at the client's factory from sales department, arrange the survey plan in accordance with the request;
  • Take photos, collecting related information/ records;
  • Conducting site surveys (evaluate the risk of explosion or other risks to subject-matters before accepting insurance’s orders);
  • Make survey report for each client.
  • Other tasks assigned by Underwriting Manager including but not limit to: prepare regular report of UW; get involve to new project such as promotion programme, development of new product ...

Requirements:

  • Graduated from University of Technology/ University of Technology and Education/ University of Transport and Communications ... specialized in Occupational Safety, ME, construction, or related industries, with a deep understanding of ventilation systems and fire protection of construction works.
  • Be able to work under high pressure
  • Hard-working, careful, the results are highly accurate.
  • Agile, good time management skills to complete the work on time.
  • Good communication skills.
  • Good at English and Microsoft office
  • Having from 1 - 2 years of experience in insurance field is a plus.

Nơi làm việc: Trụ sở chính – Tầng 15, Tòa nhà REE Tower, số 9 Đoàn Văn Bơ, Quận 4, TP Hồ Chí Minh

Thông tin liên hệ:

Phòng Hành chính nhân sự – Ms. Phan Thị Mỹ Trâm, email: tram.phan@fubon.com ; Điện thoại: 028-39435678 - Ext:55035

Thời gian nhận hồ sơ ứng tuyển đến khi tìm được ứng viên phù hợp.